Alışveriş Hukuku
Efendim, takdir edersiniz ki hukukun parmak basmadığı bir alan yok. İnsanın ve herhangi bir ilişkinin bulunduğu veya bulunma ihtimalinin olduğu bir alana HUKUK insanlardan ve ilişkilerinden çok önce intikal etmiştir zaten.
Uzay boşluğunun dahi bir hukuku var iken alışverişin olmaz mı? Olur… hem de çok güzel olur hem de çok lazım…
Çağımız böyle iletişim çağı iken ve bizler üretici toplumdan tüketici topluma böyle hızlı geçiyor iken alışverişin artması ve bu kadar kıymete binmesi normal karşılanabilir fakat bu durumun birtakım sorunları da beraberinde getireceğini normal karşılamak ve henüz sorun çıkmamışken bilgilenerek önlem almak çok elzemdir.Yani alışverişe bir iletişim şekli ve aynı zamanda sözleşme olarak bakmak gereklidir, yani o çok beğendiğin hakim yaka, hardal sarısı ceketini alırken de, ders arasında ruhunu dinlendirsin diye oğluşuna en kalitesinden havalı bir kulaklık alırken de hukuki bir ilişkinin içinde olduğunu unutmamalısın.
Beğendik aldık, lazımdı aldık evet… peki ya bir problem çıktığında, yani üründen, teslimattan, veya satıcı firmadan kaynaklı bir problem vuku bulduğunda ne yapacağız?
Böyle durumlarda yüzde 60 çözüm gücüne sahip olmakla birlikte öncelikle satıcı firma ile irtibata geçmek ve anlaşmaya çalışmak gereklidir. Fakat bu yolla bir uzlaşıya varılamaz ise her yıl değişerek bakanlık tarafından ilan edilen oranlarda il ve ilçe hakem heyetlerine veyahut şartları varsa tüketici mahkemesine gidilebilir. (2018 yılı için oranlar şu şekilde;
4.570 TL’ye kadar olan uyuşmazlıklarda İlçe Tüketici Hakem Heyeti görevlidir.
Büyük şehir statüsünde olan illerde 4.570 TL ile 6.860 TL arasındaki uyuşmazlıklarda İlTüketici Hakem Heyeti görevlidir.
Büyük şehir statüsünde olmayan illerin merkezlerinde 6.860 TL’nin altında bulunan uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyeti görevlidir.
Büyük şehir statüsünde olmayan illere bağlı ilçelerde 4.570 TL ile 6.860 TL arasındaki uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyeti görevlidir
6.860 TL üzerindeki tüketici uyuşmazlıklarının tamamında Tüketici Mahkemesi görevlidir)
Heyetler dengenel olarak tüketiciden yana kararlar çıktığını gözlemlemek ile birlikte heyetler kararlarını, ya ürün değişim ya para iadesi ya da ayıp oranında indirim yapmak suretiyle verirler.
Aman zaten aldığımda çok ucuz bir şeydi, aman başlayacakta bitecekte bu süreç uzun sürer,zaten benden yana da bir karar çıkmaz deyipte hakkınızı aramaktan vazgeçmediğimiz, düzenli ve adaletli bir yaşam için çabaladığımız güzel günlere…